Vragen over uw bestelling of levering:

Al onze producten zijn maatwerk en worden geproduceerd op het moment dat uw bestelling binnen is op volgorde van binnenkomst. Een voorradig product dat u vóór 22:00 uur (online) besteld en uw betaling is bij ons binnen, dan verzenden wij uw bestelling binnen 1 tot maximaal 4 werkdagen. Dat hebben we helemaal zelf in de hand, dus daarover durven wij u een belofte te doen. En die belofte komen wij na, altijd!

Afhankelijk van postvervoerder

Wij bieden uw bestelling uiterlijk binnen 4 werkdagen na betaling ter verzending bij de postvervoerder aan. U ontvangt van ons een e-mail zodra we de bestelling verzenden. U kan de bestelling daarna binnen enkele dagen verwachten. De levertijd is echter altijd afhankelijk van de postvervoerder. We kunnen daarom helaas geen beloftes doen over wanneer uw bestelling precies bij u aankomt.

Verwachte levertijd

Normaal gesproken is de levertijd binnen Nederland 2-3 werkdagen. Leveringen naar België of Duitsland doen er gemiddeld 2-8 dagen over (blijkt uit ervaring). Dit kan variëren: omdat Nederlandse postvervoerders geen invloed hebben op het postproces van andere landen is de levertijd een inschatting.
België/Duitsland Standaard levering: Brieven zonder Track & Trace 5-15 werkdagen
België/ Duitsland – levering: Brieven en Pakjes met Track & Trace 2-8 werkdagen
In drukke periodes, bijvoorbeeld vanaf Black Friday tot de Kerst hebben de postbedrijven het enorm druk en is dit lang niet altijd haalbaar. De kans is dan ook groot dat uw pakket er één of meerdere dagen langer over doet.
Spoedleveringen zijn door onze productiemethode helaas niet mogelijk.

Voor verdere vragen over bestellen en levering: Bestellen en levering

Vragen over de verzending / de levering

Al onze producten zijn maatwerk en worden geproduceerd op het moment dat uw bestelling binnen is op volgorde van binnenkomst. Een voorradig product dat u vóór 22:00 uur (online) besteld en uw betaling is bij ons binnen, dan verzenden wij uw bestelling binnen 1 tot maximaal 4 werkdagen. Dat hebben we helemaal zelf in de hand, dus daarover durven wij u een belofte te doen. En die belofte komen wij na, altijd!

Afhankelijk van postvervoerder

Wij bieden uw bestelling uiterlijk binnen 4 werkdagen na betaling ter verzending bij de postvervoerder aan. U ontvangt van ons een e-mail zodra we de bestelling verzenden. U kan de bestelling daarna binnen enkele dagen verwachten. De levertijd is echter altijd afhankelijk van de postvervoerder. We kunnen daarom helaas geen beloftes doen over wanneer uw bestelling precies bij u aankomt.

Verwachte levertijd

Normaal gesproken is de levertijd binnen Nederland 2-3 werkdagen. Leveringen naar België of Duitsland doen er gemiddeld 2-8 dagen over (blijkt uit ervaring). Dit kan variëren: omdat Nederlandse postvervoerders geen invloed hebben op het postproces van andere landen is de levertijd een inschatting.
België/Duitsland Standaard levering: Brieven zonder Track & Trace 5-15 werkdagen
België/ Duitsland – levering: Brieven en Pakjes met Track & Trace 2-8 werkdagen
In drukke periodes, bijvoorbeeld vanaf Black Friday tot de Kerst hebben de postbedrijven het enorm druk en is dit lang niet altijd haalbaar. De kans is dan ook groot dat uw pakket er één of meerdere dagen langer over doet.
Spoedleveringen zijn door onze productiemethode helaas niet mogelijk.

Voor verdere vragen over bestellen en levering: Bestellen en levering

Vragen over ruilen en retourneren

Bent u niet tevreden met uw aankoop of wilt u deze retourneren? Neem dan altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Stuur nooit zonder overleg producten retour!

Om te zorgen dat u helemaal niet wilt retourneren geven wij u een paar tips voor u gaat bestellen:

Kleuren: kleuren op het scherm kunnen afwijken van de echte folie kleuren. Twijfelt u over de kleur dan adviseren wij ten alle tijden dat u voorafgaand aan uw bestelling een kleurstaal besteld. Zodoende kan u bekijken of de kleur overeenkomt met uw wens.

Ondergrond: Onze stickers hechten op vrijwel alle vlakke en vetvrije ondergronden, denk hierbij aan: gladde binnenmuren, ramen, meubels, glas, deuren, plafond, de meeste soorten kunststof, MDF, reclameborden etc. maar bijvoorbeeld ook in de badkamer op de tegels of op een douchecabine, op zeildoek of op rolgordijnen worden geplakt, er is een heleboel mogelijk. Stickerlijmen zijn tegenwoordig voor veel ondergronden geschikt, maar nooit voor alle ondergronden en onder alle omstandigheden. Bent u niet zeker van de “plakkracht” van het oppervlak, dan adviseren wij ten alle tijden dat u voorafgaand aan uw bestelling een proefsticker besteld. Zodoende kan u uitproberen of de sticker goed hecht op de door u gekozen ondergrond en of de kleur overeenkomt met uw wens. Wij zijn dan ook niet verantwoordelijk van het slecht of niet hechten van onze stickers op uw ondergrond.


Welke producten kunt u niet retour sturen:

Op specificatie gemaakte producten: Al onze producten waarbij een eigen afmeting, kleur of naam kan worden opgegeven, zijn maatwerk en kunnen niet worden geretourneerd.

Zakelijke bestellingen: Deze vallen niet onder het consumentenrecht en de wet ‘koop op afstand.’

Producten voorzien van applicatielaag: Deze dienen binnen enkele weken geplakt te worden en zijn vanwege de ‘houdbaarheid’ uitgesloten van het herroepingsrecht. Gespiegelde producten: Indien de sticker in een gespiegelde vorm besteld is.

Statische stickers: Statische stickers en statische raamfolie hebben geen lijmlaag, maar hechten door een speciale statische lading. De statische lading zal na de productie afnemen waardoor deze zijn kleefkracht op de drager verliest. Tevens kunnen er luchtbellen ontstaan tussen de statische sticker en de drager. Na montage zal de statische lading van de sticker zich weer opladen en zijn onze statische stickers en raamfolie extreem duurzaam en gaat het jaren en jaren mee. Om deze reden worden de stickers exclusief voor u pas na ingang van de bestelling individueel geproduceerd.

Bij twijfel: Weet u niet zeker of het product die u op het oog hebt wel of niet onder ons retourbeleid valt? Neem dan voor uw aankoop contact met ons op. Wij kunnen het je dan vertellen.

Als particuliere consument heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht (de wet “koop op afstand”), u kunt hierdoor de aankoop van niet maatwerk producten en/of diensten binnen 14 werkdagen nadat de producten door u zijn ontvangen kosteloos en zonder opgaaf van redenen annuleren.

Voor meer informatie over het retour sturen van uw bestelling verwijzen wij u naar de retourprocedure.


Retourneren niet maatwerk producten en/of diensten:

Niet maatwerk producten en/of diensten zonder beperkte houdbaarheid  kunnen retour worden gezonden volgens onderstaande voorwaarden:

a). U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

b). De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

c). U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen.
Meer informatie kunt u vinden in de algemene voorwaarden.

Vanzelfsprekend zijn retour gestuurde artikelen ongebruikt en in ongeschonden staat, wanneer artikelen geschonden zijn worden hiervoor kosten in rekening gebracht.

Voor meer informatie over het ruilen van uw bestelling verwijzen wij u naar de retourprocedure.

Wat als er schade ontstaat aan mijn spullen?

Shopgroup kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade op lichamelijk of materieel/immaterieel vlak, die het gevolg zou zijn van gebruik van de door Shopgroup verkochte producten. Wij adviseren uitdrukkelijk om onze plak- en strijkinstructies goed op te volgen. Voor meer informatie bekijk de Algemene voorwaarden.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen

U heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dat is vervelend, maar geen zorgen. Wilt u allereerst controleren of het bezorgadres dat u hebt ingevuld klopt?

Al onze producten zijn maatwerk en worden geproduceerd op het moment dat uw bestelling binnen is op volgorde van binnenkomst. Een voorradig product dat u vóór 22:00 uur (online) besteld en uw betaling is bij ons binnen, dan verzenden wij uw bestelling binnen 1 tot maximaal 4 werkdagen. Dat hebben we helemaal zelf in de hand, dus daarover durven wij u een belofte te doen. En die belofte komen wij na, altijd!

Afhankelijk van postvervoerder

Wij bieden uw bestelling uiterlijk binnen 4 werkdagen na betaling ter verzending bij de postvervoerder aan. U ontvangt van ons een e-mail zodra we de bestelling verzenden. U kan de bestelling daarna binnen enkele dagen verwachten. De levertijd is echter altijd afhankelijk van de postvervoerder. We kunnen daarom helaas geen beloftes doen over wanneer uw bestelling precies bij u aankomt.

Verwachte levertijd

Normaal gesproken is de levertijd binnen Nederland 2-3 werkdagen. Leveringen naar België of Duitsland doen er gemiddeld 2-8 dagen over (blijkt uit ervaring). Dit kan variëren: omdat Nederlandse postvervoerders geen invloed hebben op het postproces van andere landen is de levertijd een inschatting.
België/Duitsland Standaard levering: Brieven zonder Track & Trace 5-15 werkdagen
België/ Duitsland – levering: Brieven en Pakjes met Track & Trace 2-8 werkdagen
In drukke periodes, bijvoorbeeld vanaf Black Friday tot de Kerst hebben de postbedrijven het enorm druk en is dit lang niet altijd haalbaar. De kans is dan ook groot dat uw pakket er één of meerdere dagen langer over doet.
Spoedleveringen zijn door onze productiemethode helaas niet mogelijk.

Voor verdere vragen over bestellen en levering: Bestellen en levering

Welke maat strijkapplicatie moet ik nemen?

Het formaat strijkapplicatie dat u moet nemen is afhankelijk waar u de strijkapplicatie op wilt strijken.

Maattabel:
Om te kijken welk formaat strijkapplicatie u nodig heeft kunt u het best uw kledingstuk opmeten. Meet hiervoor de lengte en de breedte van het kledingstuk zoals hieronder aangegeven. Kies een formaat strijkapplicatie wat maximaal de helft zo breed is als het opgemeten formaat.
Formaat strijkapplicatie
Hieronder een maattabel voor kinderkleding. Let op: de aangegeven lengtes en breedtes zijn een indicatie.

Maat Breedte in cm Lengte in cm
50/56 23 28
62/68 25 32
74/80 27 36
86/92 29 40
98/104 31 44
110/116 33 48
122/128 35 52
134/140 37 56
146/152 39 60
158/164 42 64
170/176 43 68

Voor kleding adviseren we de volgende formaten aan:
Klein = tot ongeveer 12 cm breed is geschikt voor maat 50 t/m 86
Medium = tot ongeveer 16 cm breed is geschikt voor maat 92 t/m 116
Groot = tot ongeveer 20 cm breed is geschikt voor maat 122 en groter
Extra groot = tot ongeveer 24 cm breed is geschikt voor een volwassen maat L,XL.
Tip is om het zelf op uw product na te meten.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?

Heeft u online besteld en betaald, maar geen bevestiging ontvangen? Geen zorgen, wij hebben uw bestelling wel in goede orde ontvangen.

Is er geen geld is afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. U kan uw bestelling dan opnieuw plaatsen.

Afhankelijk van de instellingen van uw Mailbox, kan uw orderbevestiging in uw spam- of reclamebox terecht zijn gekomen. Controleer uw inbox van het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij uw bestelling daarom even goed. Het kan tevens voorkomen dat u per ongeluk een typfout heeft gemaakt bij het invullen van uw e-mailadres.

Heeft u na een uur nog geen orderbevestiging van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice: info@shopgroup.nl

Voor welk materiaal is de strijkapplicatie geschikt?

De strijkapplicaties zijn geschikt voor materialen die normaal gesproken gestreken kunnen worden met het strijkijzer. De strijkapplicatie heeft deze langdurige warmte nodig om te kunnen hechten aan de ondergrond. Geschikte materialen zijn in principe bijvoorbeeld: katoen, polyester, polyester/katoen, nylon en polyester/acryl. Let op: bij materialen zoals polyester en nylon max. elke keer 10 sec. persen en geen strijkende beweging maken. Nylon smelt bij langdurige hitte en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Herhaal dit tot de transfer goed vast zit.

Het is hierbij erg belangrijk alle stappen te volgen zoals staat aangegeven in onze strijkinstructie.

Een strijkapplicatie is alleen toepasbaar op een (gladde, geen structuur)gewassen stof/kledingstuk dat gestreken kan worden. Het is erg belangrijk dat de stof eerst gewassen is zonder hierbij wasverzachter te gebruiken. Nieuwe stoffen kunnen een beschermingslaagje bevatten waardoor de strijkapplicaties niet hechten.

Let tijdens het strijken er goed op dat u de stoomstand UIT zet! De applicatietape van de strijkapplicatie zal door de stoomfunctie gaan krullen en is hierdoor niet meer bruikbaar.

Indien u de strijkapplicatie op ander materiaal gaat aanbrengen dan katoen of een mix van katoen/polyester, dan adviseren wij u om een theedoek op de applicatie en het product te gebruiken ter bescherming van het product.

Mocht de strijkapplicatie alsnog niet hechten op uw product dan is het materiaal helaas niet geschikt voor een strijkapplicatie.

Bent u niet zeker of uw product geschikt is voor een strijkapplicatie, dan adviseren wij ten alle tijden dat u voorafgaand aan uw bestelling een proefsticker of kleurstaal besteld, zodoende kan u uitproberen (op een onopvallend stuk) of de strijkapplicatie goed hecht op de door u gekozen ondergrond en of de kleur overeenkomt met uw wens.
Wij zijn niet verantwoordelijk van het slecht of niet hechten van onze strijkapplicaties op uw ondergrond of voor beschadiging van de ondergrond door het strijkijzer. Heeft u een toepassing voor ogen waarover u twijfelt of het mogelijk is, neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee!

Heeft u een toepassing voor ogen waarover u twijfelt of het mogelijk is, neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee!

De strijkapplicatie hecht niet op mijn ondergrond?

De strijkapplicatie hecht niet op de ondergrond: mogelijke oorzaken
Helaas komt het heel af en toe voor dat een klant contact met ons opneemt met de mededeling dat de strijkapplicatie niet plakt. De lijmlaag van de strijkapplicatie krijgt hierbij vaak de schuld, maar feitelijk is dat maar één kant van het hele verhaal. Wanneer de strijkapplicatie niet hecht dan gaat het hierbij niet om een productiefout. Alle strijkapplicaties worden namelijk gemaakt van hetzelfde materiaal (uit dezelfde rol strijkvinyl). Ze worden geprint op een grote rol strijkvinyl en vervolgens contour gesneden, gepeld en (in een aantal gevallen) voorzien van de applicatielaag.

Een strijkapplicatie heeft geen lijmlaag, de strijkapplicatie versmelt met de ondergrond wanneer deze voldoende is verwarmd met het strijkijzer. De strijkapplicaties zijn dan ook geschikt voor materialen die normaal gesproken gestreken kunnen worden met het strijkijzer. De strijkapplicatie heeft een langdurige warmte nodig om te kunnen hechten aan de ondergrond. Geschikte materialen zijn in principe bijvoorbeeld: katoen, polyester, polyester/katoen, nylon en polyester/acryl. Let op: bij materialen zoals polyester en nylon max. elke keer 10 sec. persen en geen strijkende beweging maken. Nylon smelt bij langdurige hitte en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Herhaal dit tot de transfer goed vast zit.

Wanneer de strijkapplicatie niet hecht dan kan dit verschillende oorzaken hebben! Omdat alle strijkapplicatie van hetzelfde materiaal gemaakt worden is het dus niet zinvol dat u een nieuwe strijkapplictie probeert. Het is zinvol eerst te controleren wat de mogelijk oorzaak kan zijn waardoor uw strijkapplitie niet hecht.

Hieronder geven wij een aantal bij ons bekende mogelijke oorzaken dat een strijkapplicatie niet wil hechten op uw ondergrond.

Gebruik een geschikte stof:
Een strijkapplicatie is alleen toepasbaar op een (gladde, geen structuur)gewassen stof/kledingstuk dat gestreken kan worden. Indien u de strijkapplicatie op ander materiaal gaat aanbrengen dan katoen of een mix van katoen/polyester, dan adviseren wij u om een theedoek op de applicatie en het product te gebruiken ter bescherming van het product.

Was de stof eerst zonder wasverzachter te gebruiken:
Het is erg belangrijk dat de stof eerst gewassen is zonder hierbij wasverzachter te gebruiken. Nieuwe stoffen kunnen een beschermingslaagje bevatten waardoor de strijkapplicaties niet hechten.

Zet de stoomfunctie van het strijkijzer uit:
Let tijdens het strijken er goed op dat u de stoomstand UIT zet! De applicatietape van de strijkapplicatie zal door de stoomfunctie gaan krullen en is hierdoor niet meer bruikbaar.

Om de strijkapplicatie muurvast op het te bedrukken materiaal aan te brengen, zijn er verschillende factoren waar u tijdens het plaatsen rekening mee moet houden:
Zorg tijdens het aanbrengen voor voldoende druk:
– Voldoende druk. De druk van het persen met het strijkijzer zorgt ervoor dat de hitte met genoeg kracht wordt overgebracht op de strijkapplicatie en het te bedrukken materiaal. Laat de strijkapplicatie na het persen eenvoudig los of blijft deze niet hechten? Dan kan het zijn dat u te weinig druk hebt gebruikt. Druk het strijkijzer 20 sec. stevig op de print (niet bewegen). Is de print groter dan het strijkijzer, verplaats uw strijkijzer dan een keer. Zorg dat u de hele print 20 seconden goed hebt verhit.
Kies de juiste temperatuur:
– De juiste temperatuur. De juiste temperatuur zorgt ervoor de lijmlaag van de strijkapplicatie smelt en zich verweeft met de vezels van het te bedrukken materiaal. Lijkt de folie na het persen gesmolten, of trekt u deze deels los tijdens het verwijderen van de backing, grote kans dat de temperatuur dan te hoog staat. Warm het strijkijzer op (katoenstand,170°C) en zet de stoomfunctie uit.
Verhit de strijkapplicatie lang genoeg:
– Naast de juiste druk en temperatuur, heeft de lijmlaag van de strijkapplicatie tijd nodig om te smelten en te verweven met de vezels van het te bedrukken materiaal. Laat de folie los, dan heeft u kans dat u niet lang genoeg de strijkapplicatie verhit. Druk het strijkijzer 20 sec. stevig op de print (niet bewegen). Is de print groter dan het strijkijzer, verplaats uw strijkijzer dan een keer. Zorg dat u de hele print 20 seconden goed hebt verhit.
Strijk de ondergrond voor en na:
– Een simpele, maar toch vaak vergeten tip: de ondergrond voor en na strijken. Door uw materiaal eerst een aantal seconden voor te strijken zorgt u ervoor dat u het transfer oppervlak volkomen egaal maakt en het eventuele vocht in de stof verwijdert. Hierdoor hecht de folie beter en laat deze nog minder snel los. Om de strijkapplicatie mooi af te werken en eventuele plekken die omhoog zijn gekomen tijdens het verwijderen van de backing, raden wij aan om de strijkapplicatie altijd na te strijken.

Mocht de strijkapplicatie alsnog niet hechten op uw product dan is het materiaal helaas niet geschikt voor een strijkapplicatie.

Bent u niet zeker of uw product geschikt is voor een strijkapplicatie, dan adviseren wij ten alle tijden dat u voorafgaand aan uw bestelling een proefsticker of kleurstaal besteld, zodoende kan u uitproberen (op een onopvallend stuk) of de strijkapplicatie goed hecht op de door u gekozen ondergrond en of de kleur overeenkomt met uw wens. Wij zijn niet verantwoordelijk van het slecht of niet hechten van onze strijkapplicaties op uw ondergrond.
Heeft u een toepassing voor ogen waarover u twijfelt of het mogelijk is, neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee!